Direktlänk till inlägg 21 november 2015

Ögonöppnare ?

Av Jonna - 21 november 2015 16:16

Idag har jag verkligen fått en ögonöppnare.

Träffat en man som levt ett otroligt hårt liv. Men det som fick mig att börja tänka till när vi möttes hos honom. Han hade inte mycket, ganska sunkigt om man nu får säga så boende. Men han var SÅ LYCKLIG skrattade log och var så välkommnande och mån om att jag skulle få må bra. DET om något fick mig att verligen börja tänka till.

Jag suckade senast i morse över att jag nog egentligen behöver dammsuga men han hade det väldigt skitigt och då insåg jag vad mycket jag verkligen har. Min fina lägenhet som jag ömt har bonat om för att jag ska trivas här. Det är relativt rent. Men inte är jag lyckligare för det. Kanske för stunden när man precis gjort om då kanske. Men inte annars och denna man  som skrattade så och hade ett sånt fint otroligt sätt att jag blev otroligt tagen av hela situationen.


Så hädanefter ska jag tänka efter en gång före. För grejen är att jag är sjukt priviligerad med allt vad jag äger. Och en dag så önskar jag att man får känna på samma lycka som denna man förmodligen känner.


Önskar er en trevlig lördag


 
 
MissManic

MissManic

21 november 2015 18:30

Sånt kan ge mig dåligt samvete, här sitter jag och har ett relativt fint och varmt hem, har en skön säng att sova i och har möjligheten att gå in om jag är ute och fryser.
Sen kan man se folk som mer eller mindre lever på gatan och är lyckligare än mig.
Men ja, helt klart ett tankeöppnare

http://missmanic.se

Jonna

21 november 2015 18:38

Ja det var verkligen en tankeöppnare för han var verkligen genuint lycklig. Log. Skrattade och bara ja var. Jag åkte därifrån med en helt annan sinnesstämning än när jag kom dit och insåg vad mycket jag faktiskt har både materiellt och känslor. Så på ett sätt var nog det här nyttigt att få se. Kommer nog som jag skrev tänka efter lite nästa gång.

 
Ann Pettersson

Ann Pettersson

22 november 2015 00:46

Ja vi är ju så priviligerade i egenskap av västerlänningar i ett land i fred. Där man även om man inte kan jobba får försörjning av skattebetalarna och kostnadsgränser på medicin och läkarvård. Känns dåligt att jag inte är gladare för det borde jag vara. I typ USA hade jag nog varit hemlös eller ha vårdskulder upp över öronen och foodstamps.

http://nouw.com/Annorlunda

Jonna

22 november 2015 12:11

Det är lite så jag kände också. Så jag hoppas den tankeställaren sitter i ett tag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna - 7 juni 2016 18:04

Jag är hos M. Trots att vi är två så känner jag mig så sjukt ensam mitt i allt. Det är så stora beslut som ska tas. Och det ligger på mig - som alltid. Men det är väl lättare och lägga över ansvaret på någon annan. Antar jag. Är bara så inni helv...

Av Jonna - 13 maj 2016 02:00

Det har varit väldigt tuffa månader, väldigt tuffa. Men sen jag började med Mary kay så har livet börjat kännas roligt igen på nått vis- Dom ger mig galet mycket energi. Och det är så otroligt härligt. Sen smått smått börja dejta igen, fantastiska ...

Av Jonna - 5 maj 2016 23:15

Det talar verkligen olika språk och jag tror inte jag kan tolka alla än. Jag har upplevt dom stora sorgerna, kampen mot cancer med T. Förlusten med mamma. Det är mycket väldigt mycket för en människa. Och då står man ostabilt ett tag, lite som b...

Av Jonna - 20 april 2016 01:51

... You are not going that way. Varit tyst här nu ett tag. Men jag har verkligen inte haft lust att skriva. Eller orken ens. Saknar saknar. Men vet inte om det är T eller Andreas som skevar. Nått är det. Men det kanske är en kombo ? Annars fl...

Av Jonna - 29 januari 2016 19:36

Ni får ursäkta redan nu om texten blir knasig, ny telefon och vi är inte sams riktigt gå från iPhone till Samsung var en riktigt tålamodsprövning haha, men det blir nog bra i slutändan. Och ni som undrade det blev en Samsung galaxy s6 edge.. Puhhhh j...

Presentation

29 årig tjej som vill visa dom båda sidorna av hur psykisk ohälsa kan yttra sig. Det här är mina tankar och min ventil. Tycker du inte om det jag skriver ? Då får du nog läsa någon annan blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

J.Smith

J.Smith


Ovido - Quiz & Flashcards