Alla inlägg den 21 november 2015

Av Jonna - 21 november 2015 16:16

Idag har jag verkligen fått en ögonöppnare.

Träffat en man som levt ett otroligt hårt liv. Men det som fick mig att börja tänka till när vi möttes hos honom. Han hade inte mycket, ganska sunkigt om man nu får säga så boende. Men han var SÅ LYCKLIG skrattade log och var så välkommnande och mån om att jag skulle få må bra. DET om något fick mig att verligen börja tänka till.

Jag suckade senast i morse över att jag nog egentligen behöver dammsuga men han hade det väldigt skitigt och då insåg jag vad mycket jag verkligen har. Min fina lägenhet som jag ömt har bonat om för att jag ska trivas här. Det är relativt rent. Men inte är jag lyckligare för det. Kanske för stunden när man precis gjort om då kanske. Men inte annars och denna man  som skrattade så och hade ett sånt fint otroligt sätt att jag blev otroligt tagen av hela situationen.


Så hädanefter ska jag tänka efter en gång före. För grejen är att jag är sjukt priviligerad med allt vad jag äger. Och en dag så önskar jag att man får känna på samma lycka som denna man förmodligen känner.


Önskar er en trevlig lördag


Presentation

29 årig tjej som vill visa dom båda sidorna av hur psykisk ohälsa kan yttra sig. Det här är mina tankar och min ventil. Tycker du inte om det jag skriver ? Då får du nog läsa någon annan blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

J.Smith

J.Smith


Ovido - Quiz & Flashcards