Direktlänk till inlägg 27 september 2015

Jag är inte

Av Jonna - 27 september 2015 06:57

Någons bitch helt enkelt.

Jag är den som alltid alltid försöker ställa upp på allt och alla. Men en del människor märker inte att dom trycker ner mig nått så fruktansvärt. Men det är nog med det nu, det räcker helt enkelt.

Det är trist att ni mår dåligt, men har ni tänkt på en sak ? - Jag mår inte heller helt hundra. Jublar jag inte av glädje så fort nån berättar nått glatt då är jag inte glad för den personen tydligen. Vad begär ni ? Pompa ståt och ballonger?

Nej, att blocka ur vissa människor ur mitt liv just nu är det enda rätta, annars kommer jag aldrig att lyckas bli pigg själv igen.

Det var MÅNGA som hörde av sig efter min operation i tisdags och frågade så allt har gått okej. Men dom människorna jag ställt upp som mest på inte ens " Hur har det gått ? Krya på dig " osv. Och där kände jag att det räcker nu. Jag ska lyssna på PRECIS allting. Och jag ringer runt runt åt olika människor " Kan jag göra något för dig ? " Det är enough. Kräver inte så mycket som person faktiskt men att ständigt få höra hur skit den enes liv är blir jobbigt för vem som helst efter något år. Vill tro att jag är en positiv tjej men alla människor har gränser och min är nådd sedan länge egentligen, vet att jag har skrivit det förut. Men nu i hjärtat känner jag att jag faktiskt inte orkar med dom här martyerna längre.

För så många gånger jag skrivit det förut - Det finns alltid något att vara tacksam över även om det är läbbigt svårt att hitta det ibland, men en del av dom här människorna är födda med silversked i munnen, så jag tror inte ens ordet " Tack " finns i deras vokabulär faktiskt.


Ingen sömn här inatt heller, lagomt mosig nu istället.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna - 7 juni 2016 18:04

Jag är hos M. Trots att vi är två så känner jag mig så sjukt ensam mitt i allt. Det är så stora beslut som ska tas. Och det ligger på mig - som alltid. Men det är väl lättare och lägga över ansvaret på någon annan. Antar jag. Är bara så inni helv...

Av Jonna - 13 maj 2016 02:00

Det har varit väldigt tuffa månader, väldigt tuffa. Men sen jag började med Mary kay så har livet börjat kännas roligt igen på nått vis- Dom ger mig galet mycket energi. Och det är så otroligt härligt. Sen smått smått börja dejta igen, fantastiska ...

Av Jonna - 5 maj 2016 23:15

Det talar verkligen olika språk och jag tror inte jag kan tolka alla än. Jag har upplevt dom stora sorgerna, kampen mot cancer med T. Förlusten med mamma. Det är mycket väldigt mycket för en människa. Och då står man ostabilt ett tag, lite som b...

Av Jonna - 20 april 2016 01:51

... You are not going that way. Varit tyst här nu ett tag. Men jag har verkligen inte haft lust att skriva. Eller orken ens. Saknar saknar. Men vet inte om det är T eller Andreas som skevar. Nått är det. Men det kanske är en kombo ? Annars fl...

Av Jonna - 29 januari 2016 19:36

Ni får ursäkta redan nu om texten blir knasig, ny telefon och vi är inte sams riktigt gå från iPhone till Samsung var en riktigt tålamodsprövning haha, men det blir nog bra i slutändan. Och ni som undrade det blev en Samsung galaxy s6 edge.. Puhhhh j...

Presentation

29 årig tjej som vill visa dom båda sidorna av hur psykisk ohälsa kan yttra sig. Det här är mina tankar och min ventil. Tycker du inte om det jag skriver ? Då får du nog läsa någon annan blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

J.Smith

J.Smith


Skapa flashcards