Alla inlägg under juli 2015

Av Jonna - 2 juli 2015 07:44

Värre. Fick värmeslag för första gången i mitt liv igår. Började må illa. Frossade. Snurrade i hela huvudet. Så C kom upp. Frågade om han kunde köpa åksjuketabletter. Men han sa direkt han kom hit att det var just värmeslag. Klunkade i mig 3 liter vatten och tog en iskall dusch så mådde jag mycket bättre sen.
Annars så tycker jag ändå att jag mår rätt ok. Sover på tok för lite men tror det är värmen som spökar. Att få första gången på länge vara helt smärtfri bidrar nog till mitt glada humör. För nu har jag haft ont i ryggen i 1 1/2 år nonstop varje dag. Men läkaren hittade bra medicin så det känns väldigt skönt. Idag är det bara chillax på menyn känns otroligt gott. Men lär dricka massa vatten och inte glömma det. Annars så dricker jag ju otroligt mycket vatten. Men uppenbarligen inte tillräckligt igår. Jag älskar luften som är som nu. Svalt och skönt så man kan sitta ute utan att svettas så förbannat. Och sola gör jag ju inte. Vill inte visa vare sig armar eller ben när jag är så stor som jag är. Förhoppningsvis så opererar dom snart så jag kan gå ner i vikt. Struma är otroligt jobbigt. Och det är ännu jobbigare att släpa runt på kroppen när den är så tung.
Nu lite mer kaffe och fortsätta fundera på vad jag ska berätta om mig själv. Kommentera gärna vad ni vill veta.

Av Jonna - 1 juli 2015 07:27

Ny dag. Nya möjligheter.
Synd bara att det ska bli så jäkla varmt idag. Vi tjockisar gillar inte det där med värme. Iaf jag. Vill hellre ha genommulet och 10 grader typ. :).
Men känner ändå att jag kan slappna av idag och det är ruskigt skönt. Kaffe och en cigg ute på gården och känner att jag ler lite för mig själv. Kanske börjar jag acceptera att humöret är lite svajigt nu när vi kör insättningen på venlafaxin. Men jag måste tro att den kommer att hjälpa mig på lång sikt. För min plan är ju att vara nästintill medicinfri i januari - februari någon gång.
Men lyrica är den som är värst och skrämmer mig nått så djävulskt. Har fått gå utan emellan varven. Och så som man mår utan önskar jag inte ens min värsta fiende. Det är v i d r i g t. Men om vi tar det i lugn takt så hoppas jag at blir lättare. Jag måste tro tro tro på att det blir bättre. Det är lättare idag än vad det var igår för igår så sa jag bara att jag ger upp. Jag orkar inte mer. Nej En kopp kaffe och göra sig iordning.

På återseende.

Presentation

29 årig tjej som vill visa dom båda sidorna av hur psykisk ohälsa kan yttra sig. Det här är mina tankar och min ventil. Tycker du inte om det jag skriver ? Då får du nog läsa någon annan blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

J.Smith

J.Smith


Ovido - Quiz & Flashcards